خوردن شیره خرمالو وحشی در شما آرامش به وجود می آورد

خرمالو علاوه بر ارزش غذایی آن، در طب سنتی چین به دلیل اثرات مفید آن در سلامتی، از جمله در برابر فشار خون، خونریزی در حفظ دمای بدن و به طور کلی کند کردن فرآیندهای اکسیداتیو استفاده شده است اثر دیورتیک آنها در دیابت و تصلب شرایین.

همچنین شیره خرمالو وحشی برای بهبود عملکرد ریه‌ها، معده، طحال و روده‌ها و در پیشگیری و درمان بیماری‌هایی مانند گلودرد، برفک و بی‌خوابی استفاده می‌شود چندین مطالعه نشان داده اند که خرمالو دارای خواص ضد توموری است.

از دیس لیپیدمی جلوگیری می کند، دارای اثرات ضد کلسترول خون، اثرات آنتی اکسیدانی و اثرات ضد دیابتی است این فواید سلامتی با غنی بودن آن از آنتی اکسیدان ها از جمله ویتامین ها، ترکیبات فنلی و کاروتنوئیدها مرتبط است.

کمیسیون EAT-Lancet تمام داده های تغذیه ای و محیطی در دسترس را جمع آوری کرد تا اولین رژیم غذایی معیار جهانی را بسازد که بتواند سلامتی را حفظ کند و از سیاره محافظت کند.

تلاقی تغذیه و پایداری ایده کلیدی پشت رژیم غذایی EAT-Lancet است این گزارش از مفهوم ساختن رژیمی حمایت می‌کند که می‌تواند سلامت انسان را بهبود بخشد و تأثیر جهانی شرایط بهداشتی مرتبط با غذا مانند سرطان، بیماری قلبی، دیابت و چاقی را کاهش دهد.

طرز تهیه شیره خرمالو

کمیسیون EAT-Lancet در نهایت یک رژیم غذایی «انعطاف‌پذیر» را توصیه کرد که طیف وسیعی از گروه‌های غذایی را پوشش می‌دهد، حتی اگر گزینه‌های گیاهخواری و گیاهخواری را نیز پیشنهاد کند.

گیاهان ماده رژیم غذایی انعطاف پذیر کمیسیون را شکل می دهند که مصرف روزانه حدود 230 گرم غلات کامل، 200 گرم میوه، 300 گرم سبزیجات و 125 گرم غذاهای غنی از پروتئین گیاهی مانند آجیل، لوبیا خشک را پیشنهاد می کند. ، و عدس.

رژیم های غذایی موجود به طور قابل توجهی از اهداف EAT-Lancet فاصله دارد با در نظر گرفتن این دیدگاه، مروری با تمرکز بر میوه خرمالو با هدف بررسی تأثیر سلامتی مصرف آن و مشخصات تغذیه‌ای و فیتوشیمیایی انجام شد.

خرمالو ارزش غذایی بسیار خوبی دارد: حاوی ترکیبات زیادی مانند قندهای مختلف، نشاسته، اسیدهای آلی و اسیدهای آمینه، پروآنتوسیانیدین ها (PACs)، فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها، تری ترپنوئیدها و اسیدهای چرب، پروتئین ها و ویتامین های A، B6، B12، C و D.

به گفته برخی از نویسندگان، خرمالو حاوی حدود 80.3٪ آب، 0.58٪ پروتئین، 0.19٪ چربی کل، 18.6٪ کربوهیدرات کل و برخی مواد معدنی (کلسیم، پتاسیم، منیزیم، سدیم، آهن، روی، مس، منگنز، فسفر، سلنیوم) است. تا 1.48 گرم کل فیبر رژیم غذایی و 7.5 میلی گرم اسید اسکوربیک.