به کار بردن آجر نما نسوز شاموتی برای رام کردن شیرها خبرساز شد

آجر نما نسوز شاموتی یک مصالح ساختمانی همه کاره است که می تواند در کاربردهای مختلف شرکت کند، از جمله:

دیوارهای سازه ای، دیوارهای خارجی و داخلی
پارتیشن ضد صدا بلبرینگ و غیر بلبرینگ
ضد حریق اعضای سازه ای-فولادی به صورت فایروال، دیوارهای مهمانی، محفظه ها و برج های آتش نشانی
پایه برای گچ کاری
دودکش و شومینه
ایوان ها و تراس ها
پله های فضای باز، پیاده روی آجری و کف سنگ فرش شده
استخرهای شنا
در ایالات متحده از آجر هم برای ساختمان ها و هم برای سنگفرش استفاده شده است. نمونه‌هایی از کاربرد آجر در ساختمان‌ها را می‌توان در ساختمان‌های دوران استعمار و سایر سازه‌های قابل توجه در سراسر کشور مشاهده کرد.

آجر در سنگفرش جاده ها و پیاده روها به ویژه در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 مورد استفاده قرار گرفته است. معرفی آسفالت و بتن استفاده از آجر را برای سنگفرش کاهش داد، اما هنوز هم گاهی اوقات به عنوان روشی برای آرامش ترافیک یا به عنوان یک سطح تزئینی در محوطه های عابر پیاده نصب می شوند. به عنوان مثال، در اوایل دهه 1900، بیشتر خیابان های شهر گرند راپیدز، میشیگان، با آجر سنگ فرش شده بودند.

امروزه تنها حدود 20 بلوک خیابان آجری باقی مانده است (در مجموع کمتر از 0.5 درصد از کل خیابان های محدوده شهر).تقریباً مانند گراند رپیدز، شهرداری‌ها در سراسر ایالات متحده شروع به جایگزینی خیابان‌های آجری با بتن آسفالتی ارزان‌قیمت در اواسط قرن بیستم کردند.

در شمال غربی اروپا، قرن هاست که از آجر در ساخت و ساز استفاده می شود. تا همین اواخر، تقریباً تمام خانه ها تقریباً به طور کامل از آجر ساخته می شدند. اگرچه بسیاری از خانه‌ها در حال حاضر با استفاده از مخلوطی از بلوک‌های بتنی و مصالح دیگر ساخته می‌شوند، اما بسیاری از خانه‌ها با لایه‌ای از آجر در بیرون برای جذابیت‌های زیبایی پوشیده شده‌اند.

آجر در صنایع متالورژی و شیشه اغلب برای پوشش کوره ها، به ویژه آجرهای نسوز مانند سیلیس، منیزیم، شاموت و آجرهای نسوز خنثی (کرومومگنزیت) استفاده می شود. این نوع آجر باید دارای مقاومت شوک حرارتی خوب، نسوز بودن تحت بار، نقطه ذوب بالا و تخلخل رضایت بخش باشد. یک صنعت بزرگ آجر نسوز به ویژه در انگلستان، ژاپن، ایالات متحده، بلژیک و هلند وجود دارد.