سرو گوجه فرنگی بازار تهران در مراسم ازدواج رومی ها قدمت دیرینه دارد

تحقیقات اولیه نشان می دهد که خوردن گوجه فرنگی بازار تهران برای ریه ها نیز مفید است. افرادی که آسم دارند ممکن است به خصوص، همراه با افرادی که در معرض خطر ابتلا به آمفیزم (آسیب به کیسه های هوایی در ریه ها، معمولاً از دود تنباکو) هستند، سود ببرند، که گوجه فرنگی ممکن است به پیشگیری از آن کمک کند.

دانشمندان هنوز در تلاش برای کشف مواد مغذی دقیق و نحوه عملکرد آنها هستند. با این حال، فرضیه فعلی این است که آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی، از جمله لیکوپن، لوتئین و زآگزانتین، به نوعی مواد مضر موجود در دود تنباکو را خنثی می کنند و میزان آسیبی که می تواند به ریه ها وارد کند را کاهش می دهد.

گوجه

همه چیز در دهان شما (به جز دندان های شما)
از آنجایی که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند، خوردن گوجه‌فرنگی ممکن است با مکانیسمی مشابه با مکانیزمی که برای محافظت در برابر سرطان استفاده می‌کند، به کند کردن پیشرفت بیماری‌های لثه مانند التهاب لثه و پریودنتیت کمک کند.

گوجه‌فرنگی خام با وجود اینکه سرشار از مواد مغذی مفید است، بسیار اسیدی است. این اسید می تواند به مینای دندان شما آسیب برساند و منجر به حفره ها و سایر مشکلات دندانی شود – اما مسواک زدن فوری راه حل نیست و حتی می تواند با مالیدن اسید روی مینای دندان اوضاع را بدتر کند. بهترین گزینه این است که هر زمان چیزی می خورید که می تواند به مینای دندان شما آسیب برساند، دهان خود را با آب بشویید.

گوجه فرنگی هم مایع و هم فیبر دارد که هر دو بخش مهمی برای حفظ بیوم روده سالم از فلور متنوع روده هستند. در این مورد، گوجه فرنگی خام بهتر از پخته است، زیرا گوجه فرنگی پخته می تواند رفلاکس اسید را در برخی افراد تحریک یا بدتر کند.