شکلات سکه ای سفید را بجای وایتکس میتوانید استفاده کنید

دانه های شکلات سکه ای سفید شباهت های زیادی به دانه های قهوه دارند، با برخی تفاوت های مهم در فرآیند. آنها هر دو تخمیر می شوند (کاکائو تخمیر شده تقریباً قبلاً برشته شده به نظر می رسد).

برشته شده و برای استفاده آسیاب می شوند. دانه های کاکائو در سه گونه اصلی به نام های کریولو، فوراسترو و ترینیتاریو یافت می شوند.

اما برای هر کدام صدها گونه فرعی وجود دارد. کریولو به طور بسیار ضعیفی مشابه قهوه عربیکا است زیرا کرم محصول است و ظریف ترین و پیچیده ترین طعم ها را دارد. اما در بسیاری از موارد، این می تواند به معنای یک شکلات بسیار ملایم نیز باشد.

سس

Forastero را می توان از نظر مقاومت در برابر بیماری و تولید بالاتر با قهوه روبوستا مقایسه کرد، اما اینجاست که مقایسه به پایان می رسد.

جایی که روبوستا در 99 درصد مواقع وحشتناک است، Forastero اینطور نیست. طعم کامل کاکائویی قوی دارد، اما بسته به درجه و آماده سازی، می تواند یک بعدی باشد. Forastero به خوبی آماده شده همان چیزی است که اکثر ما به خوردن آن در شکلات عادت داریم.

در نهایت، Trinitario ترکیبی از این دو است و می تواند شخصیت های مختلفی از هر دو والدین داشته باشد. اغلب از لوبیای Trinitario به عنوان دارای تأثیر قوی یا ضعیف کریولو صحبت می شود.

ذخیره سازی
دانه‌های کاکائو یا دانه‌های کاکائو که به شکل خام خریداری کرده‌اید، مگر اینکه برچسب خاصی داشته باشند. آنها بهتر است در مکانی خنک، خشک و در بسته نگهداری شوند.

به این ترتیب، آنها باید 6 ماه تا یک سال “تازه” بمانند. من یخچال یا انجماد را توصیه نمی کنم زیرا به راحتی رطوبت را به دام می اندازد که برای دانه های کاکائو خوب نیست.

توصیه می‌کنم تا زمانی که آماده استفاده از آن‌ها شوید، آن‌ها را به شکل خام بگذارید. لوبیا برشته زودتر از لوبیای خام کهنه می شود، معمولا با ماندگاری حدود یک ماه.