هدیه دادن چای کوهی خشک شده توسط جو بایدن به همسرش در مراسم کریسمس خبرساز شد

خوب است بدانید مقدار مواد فعال در چای کوهی خشک شده دم کرده، که معمولاً با افزودن آب داغ تهیه می‌شود، به نحوه پردازش برگ‌های چای بستگی دارد.

به طور کلی اگر به سوپرمارکت بروید، ممکن است انواع مختلفی از چای را برای خرید ببینید، مانند چای سبز، چای سیاه، چای صبحانه انگلیسی یا چای اولانگ.

در حقیقت اینها از انواع مختلف بوته چای به نام ارقام می آیند. اگرچه طعم خود برگ های چای خشک شده بر اساس نوع بوته چای و کیفیت برگ های چای چیده شده تعیین می شود، اما نحوه پردازش یا خشک شدن برگ های چای در نهایت عطر و طعم محصول نهایی چای را تعیین می کند.

در واقع مراحل مختلف فرآوری برخی از رایج‌ترین چای‌های موجود در سوپرمارکت‌ها در جدول 2 خلاصه شده است. گاهی اوقات، می‌توان مراحل دیگری را در فرآیندهای توصیف‌شده گنجاند تا انواع بیشتری از چای تهیه کرد.

شایان ذکر است رنگ چای دم کرده (بعد از افزودن آب گرم) که در این جدول نشان داده شده است ممکن است بسته به رقم، سن برگ چای و شرایط رشد مانند مکان، خواص خاک، آب و هوا و کشاورزی متفاوت باشد.

بدین ترتیب تمرینات به عنوان مثال، برگ های چای سیاه به دست آمده از سریلانکا ممکن است سطح تانن بیشتری داشته باشند و بنابراین ممکن است رنگ قهوه ای تیره تری داشته باشند، در حالی که برگ های چای سیاه از چین ممکن است مقدار کمتری تانن داشته باشند و بنابراین رنگ قهوه ای روشن تری دارند.

تنوع بوته های چای در کشورهای مختلف نیز می تواند بر اساس بازاری که به آن صادر می شود متفاوت باشد.

به عنوان مثال، صنعت چای سریلانکا به بازار چای صبحانه انگلیسی می پردازد، در حالی که چین محصولات چای خود را بیشتر به بازار چای سبز عرضه می کند.