پوشیدن چرم اکلیلی متری توسط کوهنورد آمریکایی سبب ریزش بهمن شد

چرم اکلیلی متری که با نام «چرم خرد شده» نیز شناخته می‌شود، نامش تا حدودی گمراه‌کننده است. اقلام ساخته شده از چرم اصل در واقع از لایه ای از پوست ساخته می شوند که پس از برداشتن لایه های رویی برای تولید محصولات برتر باقی می ماند.

 امروزه از چرم اکلیلی طبیعی مقرون به صرفه و رایج برای تولید طیف وسیعی از اقلام موجود در بازار استفاده می شود.

سطح چرم اکلیلی متری تحت درمان و اسپری قرار می گیرد تا ظاهری یک چرم برتر به آن بدهد.

همچنین بوی شیمیایی بسیار متمایز و ظاهری تا حدودی پلاستیکی دارد.

چرم اکلیلی متری نسبتاً سریع فرسوده می شود و ظاهر و خواص چرم به مرور زمان از بین می رود.

اقلام ساخته شده از چرم اکلیلی چسبانده شده، همانطور که از نام آن پیداست، از تکه‌های چرمی تشکیل شده‌اند که پس از برداشتن و پردازش نمرات دیگر باقی می‌مانند. برای تولید اقلام چرمی بازسازی و به هم چسبانده می شود و بیشتر در صنعت مبلمان یافت می شود.

تکه‌های تکه‌ای که چرم  اکلیلی چسبانده شده را تشکیل می‌دهند، برای قوام و بافت با هم رنگ می‌شوند تا ظاهری با درجه بالاتری از چرم داشته باشند.

این درجه از چرم اکلیلی به دلیل جدا شدن و از هم پاشیدن نسبتاً سریع معروف است.

این نوع چرم اکلیلی را گاهی می توان با لبه های بسیار منظم و صاف آن تشخیص داد و به طور کلی در تولید مبلمان چرمی ارزان قیمت استفاده می شود.

چرم اکلیلی مصنوعی اصلاً چرم نیست، بلکه یک ماده مصنوعی است که شبیه چرم واقعی ساخته شده است. انواع مختلفی از چرم مصنوعی در بازار وجود دارد که تفاوت های قابل توجهی در کیفیت موجود است.

چرم اکلیلی مصنوعی رنگ و واکس می شود تا شبیه چرم واقعی شود، با درجات مختلف موفقیت.

به دلیل احساس و ظاهر پلاستیکی آن و این واقعیت که به طور کلی “منافذ” در یک فاصله یکنواخت از یکدیگر قرار دارند، به عنوان تقلبی قابل تشخیص است.

این می تواند در برابر سایش بسیار مقاوم باشد، با بافتی صاف و یکنواخت.